مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 09:402021-05-18سياسي

بانک مرکزی بالاخره مستقل می شود؟


روز دوشنبه 27 اردیبهشت نمایندگان مجلس کلیات طرح قانون بانک مرکزی را تصویب کردند که گفته می شود می تواند در استقلال بانک مرکزی و کنترل تورم موثر باشد اما از سوی دیگر، - روز دوشنبه 27 اردیبهشت نمایندگان مجلس کلیات طرح قانون بانک مرکزی را تصویب کردند که گفته می شود می تواند در استقلال بانک مرکزی و کنترل تورم موثر باشد اما از سوی دیگر، انتقاداتی نیز به آن وارد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرانجام پس از 12 سال، روز گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح مسئولیت، اهداف، ساختار و وظایف بانک مرکزی را به صورت دو شوری تصویب کردند که این طرح باید بار دیگر برای بررسی پیشنهادات اصلاحی نمایندگان و بررسی جزییات به کمیسیون اقتصادی مجلس برود.

طرح تصویب شده بخشی از طرح قانون بانکداری جمهوری است که شامل قانون بانک مرکزی، قانون مربوط به بانکداری و بانک توسعه می شود.

گفته می شود که این طرح می تواند استقلال بانک مرکزی را حفظ کند و مانع از افزایش تورم شود، اما از سوی دیگر به اعتقاد کارشناسان، برخی از موارد این طرح نیاز به اصلاح دارد که یکی از نکات قابل توجه در این زمینه عدم اتفاق نظر مجلس، دولت و بانک مرکزی است.

از نظر اجرایی، دولت و بانک مرکزی باید در طرحی که نظام بانکی را از اساس تغییر می دهد، مشارکت داشته باشند تا امکانات اجرای مطلوب آن فراهم ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک مرکزی بالاخره مستقل می شود؟

بانک مرکزی بالاخره مستقل می شود؟