مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 09:402021-05-18پزشكي

چه دارو و درمانی خطر مرگ بیماران کرونا را کاهش می دهد؟


از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون پروتکل های درمانی و دارویی ویژه ای برای بیماران کووید19 در دنیا مطرح شده که بخش زیادی از این پروتکل ها در ایران نیز برای بهبود بیماران به کارگرفته شده است.

اگرچه هنوز درمان و داروی قطعی برای بیماری کووید19 وجود ندارد، اما پروتکل های درمانی و دارویی در این مدت باوجود تغییراتی که داشته، تا حد زیادی توانسته به نجات جان بیماران کمک کند.

دکتر سعیده جهانبانی، متخصص بیماری های داخلی در گفت وگو با ایسنا، پیرامون پروتکل های درمانی بیماری کووید19، اظهار کرد: آنچه پیش از هر چیز مردم باید به آن دقت کنند این است که در زمان اپیدمی، هرگونه علائمی را باید مشکوک به کرونا در نظر بگیرند و به پای سرماخوردگی و حساسیت فصلی نگذارد، حتی اینکه همه پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و یا از منزل بیرون نمی رود دلیلی بر مبتلا نشدن آن ها به بیماری کووید19 نیست.

وی با بیان اینکه تب، سرفه، تنگی نفس، درد قفسه سینه، گلودرد، بدن درد، لرز، سردرد، آبریزش بینی، از دست دادن حس بویایی و چشایی، حالت تهوع، استفراغ، اسهال و احساس خستگی همه می تواند از علائم ابتلا به کووید19 باشد، گفت: اگر فردی این علائم را داشت باید حتماً به پزشک مراجعه و یا از مشاوره های آنلاین پزشکی استفاده کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه دارو و درمانی خطر مرگ بیماران کرونا را کاهش می دهد؟

چه دارو و درمانی خطر مرگ بیماران کرونا را کاهش می دهد؟