مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 09:202021-05-18سياسي

بحران مخاطب بزرگترین چالش موزه ها در جهان


عضو و معاون اجرایی ایکوم ایران اعتقاد دارد که بزرگترین چالش موزه ها در جهان، مخاطبی است که نمی توان او را با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی، - ایسنا/فارس عضو و معاون اجرایی ایکوم ایران اعتقاد دارد که بزرگترین چالش موزه ها در جهان، مخاطبی است که نمی توان او را با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی، اقناع کرد.

کورش کمالی سروستانی، در گفت و گو با ایسنا، گفت: شرایط شیوع پاندمی کرونا، بسیاری از بخش ها خصوصا حوزه فرهنگ و هنر را دستخوش دگرگونی و چالش کرد که یکی از مهمترین این بخش ها، موزه ها بود.

او با بیان اینکه زمینه سازی برای حضور مخاطبان موزه ها در شرایط شیوع کرونا، به واسطه پیچیدگی های شرایط مدیریت موزه، امری بسیار دشوار است، گفت: استفاده از ظرفیت فضای مجازی، علیرغم تاثیرات مطلوب، نمی تواند جذابیت های بازدید حضوری را برای مخاطبان تداعی و تامین کند.

موسس موزه فرهنگ فارس اعتقاد دارد که حس حضور فیزیکی در موزه و قرار گرفتن در مقابل اشیاء و آثاری که هر کدام روایتگر بخشی از تاریخ ملت هاست؛ و قرار گرفتن در فضای موزه، هنوز با بهره گیری از تکنولوژی فضای مجازی، ایجاد نمی شود.

کمالی سروستانی در عین حال تاکید کرد که قبل از شیوع همه گیری کرونا، خصوصا در ایران، موزه ها با بحران مخاطب مواجه بود و این چالش جدید آن را تشدید کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران مخاطب بزرگترین چالش موزه ها در جهان

بحران مخاطب بزرگترین چالش موزه ها در جهان