مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 08:552021-05-18اقتصادي

توقف تولید و رشد بیکاری محصول مالکیت بانک بر واحدهای صنعتی است


بر اساس قانون رفع موانع تولید، بانک ها برای پرداخت تسهیلات به بخش تولید باید سند محل طرح یا واحد صنعتی را به عنوان وثیقه بپذیرند، موضوعی که هرسال و در هر نشست کارگروه تسهیل مورد توجه جدی تولیدکننده بود تا بتواند تسهیلات بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از یزد، از آنجا که بانک ها به دنبال بازگشت هرچه زودتر تسهیلات پرداخت شده هستند تا به مطالبات خود برسند برای دریافت سند ملکی اقدام می کنند اما در صورت تسویه نشدن مطالبات بانکی این سندهای ملکی بعد از گذشت سال ها جوابگوی مطالبات بانک نبوده و گاهی مشاهده شده که واحدهای تولیدی به جبران طلب بانک ها به تملک بانک درآمده است.

در مواردی نیز بانک ها ارزش وثایق را در زمان کارشناسی به قیمت نصف و حتی کمتر از آن ثبت کرده و سپس اقدام به برگزاری مزایده به سود خود می کنند.

به گفته بسیاری از کارشناسان اقتصادی و فعالان تولید و صنعت استان، بانک ها توانایی بنگاهداری ندارند و از این روست که وضعیت نقدینگی و اقتصادی به این شکل درآمده است بنابر این بنگاه هایی که در تملک بانک هستند باید از طریق مزایده به کار آفرینان و تولیدکنندگان واگذار شوند یا مدیریت جدیدی برای واحد تملک شده انتخاب شود تا از بیکاری نیروی انسانی شاغل در آن بنگاه جلوگیری شده و تولید از رونق نیفتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف تولید و رشد بیکاری محصول مالکیت بانک بر واحدهای صنعتی است

توقف تولید و رشد بیکاری محصول مالکیت بانک بر واحدهای صنعتی است