مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 08:552021-05-18اقتصادي

دلایل تلفات زنبورهای عسل اعلام شد/30 تا 55 درصد زنبورها تلف شدند


مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران با اشاره به تلفات 30 تا 55 درصدی زنبورهای عسل گفت: ما از وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی درخواست کرده ایم این مساله را به جد پیگیری کنند.

- ، سیدمحسن موسویان مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران در نشستی خبری که به مناسبت روز جهانی زنبور عسل برگزار شد، با اشاره به اینکه زنبور عسل تنها از بابت تولید عسل نیست که اهمیت دارد، گفت: گرده افشانی مهمترین فایده زنبور عسل برای محیط زیست، کشاورزی و تأمین امنیت غذایی کشور است.

به عبارتی می توانیم بگوییم زنبورعسل یک نهاده زنده برای بخش کشاورزی است و دولت باید از آن حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه عرف بین المللی تلفات زنبور عسل بین 10 تا 15 درصد است، اضافه کرد: متأسفانه امسال تلفات زنبور عسل ما بیشتر از عرف معمول بوده است.

موسویان با اشاره به اینکه ما از اتحادیه های استانی درخواست کردیم این مساله را پیگیری و آمار تلفات را اطلاع رسانی کنند، افزود: بر اساس گزارشاتی که به ما رسیده بین 30 تا 55 درصد زنبورهای عسل تلف شده اند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران با بیان اینکه این اتفاق دلایل مختلفی داشته است، گفت: شیوع بیماری نوزوما، عدم تأمین به موقع نهاده ها، سمپاشی های بی رویه و خشکسالی از جمله دلایل این اتفاق بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل تلفات زنبورهای عسل اعلام شد/30 تا 55 درصد زنبورها تلف شدند

دلایل تلفات زنبورهای عسل اعلام شد/30 تا 55 درصد زنبورها تلف شدند