مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 07:202021-05-18اجتماعي

تخصص و تجربه، کلیدواژه های توسعه شهری


یکی از ویژگی های نظام های سیاسی معاصر، شهری شدن و جهانی شدن شهرها می باشد، امروزه به دلیل انباشت چالش ها و مشکلات ناشی از گسترش شهرها و رشد کلانشهرها و افزایش روزافزون مشکلات زیست محیطی، ترافیک، آلودگی هوا، حاشیه نشینی، بزهکاری و ناهنجاری های اجتماعی و سایر چالش ها، نظام های سیاسی به سمت تفویض اختیار به مدیران شهری وشهرداری ها هستند تا در مقیاسی خردتر نسبت به نظام سیاسی کشورها به این بحران ها رسیدگی شود.

در واقع استقبال نظام های سیاسی مختلف از ایده مدیریت یکپارچه شهری نشان از تفوق مدیریت شهری بر مدیریت جامع نظام سیاسی بر همه امور شهروندان است، جایی که هر منطقه شهری بر اساس توان و ظرفیت خود منطبق بر شاخص های بومی نسبت به حل مشکلات خود اقدام می کند.

در چنین شرایطی تخصص و تجربه نقش مهمی ایفا می کند، در واقع مدیریت شهری ورای شعارزدگی و کلی گویی باید در میدان عمل نسبت به حل مشکلاتی اقدام کند که شهروندان به صورت ملموس با آن روبرو هستند، مسائلی همچون ترافیک، الودگی هوا، انظباط شهری، بزهکاری اجتماعی و .

پدیده هایی نیستند که سیاستمداران و سیاست ورزان بتوانند در لابلای سخنرانی و سخنوری حل و فصل کنند.

شهر تهران نیز به عنوان کلانشهری بزرگ و پایتخت کشور از مصایب و عواقب شهرنشینی بی نصیب نمانده است، در حال حاضر مهمترین چالش مدیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخصص و تجربه، کلیدواژه های توسعه شهری

تخصص و تجربه، کلیدواژه های توسعه شهری