مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 06:202021-05-18اقتصادي

چرا واریز پول به بورس، شاخص را مثبت نکرد؟


یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه تزریق منابع صندوق توسعه ملی به بوس باعث جلب تدریجی اعتماد سهامداران خواهد شد، گفت: واریز معادل ریالی 50 میلیون دلار چندان رقم قابل توجهی نیست که بتواند تکانی را به روند معاملات بازار بدهد و مسیر شاخص بورس را صعودی کند .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، انتشار اخباری در هفته گذشته مبنی بر حمایت از بازار سرمایه و تزریق منابع مالی جدید به بورس باعث خوش بینی های در بازار شد به طوری که حتی به طور موقت، زمینه بازگشت روند صعودی شاخص بورس را فراهم کرد.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مصوبات مربوط به سه بند نخست بسته حمایت از بازار سهام به تصویب رسید که نخستین بند آن مربوط به بانک مرکزی بود و مقرر شد تا بانک مرکزی، ظرف مدت سه هفته نسبت به فروش تدریجی 200 میلیون دلار از منابع ارزی حساب صندوق توسعه ملی اقدام و منابع حاصل را به صندوق تثبیت بازار سرمایه واریز کند.

انتشار چنین خبری در بازار در ابتدا خوش بینی هایی را نسبت به معاملات بازار ایجاد کرد اما بعد از مدتی برخی از کارشناسان معتقد بودند که پیشنهادات ارائه شده از سوی مسوولان برای تغییر روند بازار فقط در حد یک پیشنهاد باقی می ماند و اقدام چندانی برای اجرایی شدن آن صورت نمی گیرد، همچنین در کنار این مسایل کارشناسان عدم تاثیرگذاری این مصوبات بر معاملات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا واریز پول به بورس، شاخص را مثبت نکرد؟

چرا واریز پول به بورس، شاخص را مثبت نکرد؟