مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 06:002021-05-18سياسي

موسیقی ایرانی در سنندج به بحث گذاشته می شود


مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان کردستان گفت:به همت انجمن علمی موسیقی دانشگاه کردستان و همکاری و مشارکت حوزه هنری استان کردستان سخنرانی آنلاین دکتر کامیار نعمت اللهی دکترای اتنوموزیکولوژی از دانشگاه کلن آلمان با موضوع موسیقی ایرانی و مسئله سنت وهویت برگزار می شود.

-  کژوان ضیاءالدینی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: مسئله هویت به اعتبار پیوندی بیش از هر مقوله دیگری با فرهنگ دارد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ لذا باید بطور جدی به آن پرداخته شود.

وی افزود: خود مسئله سنت نیز از مقولات بسیار مهمی است که در موسیقی ایرانی با ویژگی های منحصرش، از جهت های مختلف قابل بررسی ست.

این استاد دانشگاه ادامه داد: موسیقی شناسی قومی، قوم موسیقی شناسی یا اتنوموزیکولوژی عبارتست از بررسی  و مطالعه انسان شناختی موسیقی به مثابه یک پدیده خاص فرهنگی و جنبه ای جهانشمول از رفتار اجتماعی انسان است.

ضیاءالدینی افزود: باتوجه به اهمیت بررسی موسیقی ایرانی و مسئله سنت و هویت از دیدگاه اتنوموزیکولوژی (موسیقی شناسی قومی) انجمن علمی موسیقی دانشگاه کردستان با همکاری حوزه هنری استان کردستان از ساعت 17 رو یکشنبه 2 خرداد ماه در  https://meet.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موسیقی ایرانی در سنندج به بحث گذاشته می شود

موسیقی ایرانی در سنندج به بحث گذاشته می شود