مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 04:052021-05-18پزشكي

چه کشورهایی عاری از ویروس کرونا هستند؟


هرچند همه گیری کرونا تمام جهان را غافلگیر کرد اما برخی کشورها با میراث ماندگار از ابولا، سارس و مرس توانستند بهتر از دیگر کشورها با ویروس کووید-19 مقابله کنند و یکی از علل موفقیت آنها سیستم های بهداشتی بود که در اختیار داشتند.

- برای درک بهتر این موضوع کشورهایی موفق در مقابله با بیماری همه گیر شامل: هنگ کنگ به نظر می رسد، تاکنون پاسخ آسیای شرقی به کووید-19 استثنایی بوده و این موفقیت تاحدودی نتیجه بسیاری از آموخته ها و نوآوری های حاصل از تجربه چندین دهه مقابله با شیوع عوامل بیماری زای تنفسی جدید و قابل انتقال مستقیم است.

این موارد شامل بیماری های آنفلوانزای آسیایی 1957 و آنفلوآنزای هنگ کنگ 1968، اولین مورد آنفلوانزای A (H5N1) از پرندگان به انسان در سال 1997 و آنفلوآنزای A (H7N9) در سال 2013 و همه گیری سارس 2002 تا 2003هستند که تاثیری ماندگار برجای گذاشتند.

تاثیرات جامعه شناختی باقی مانده از این شیوع ها به طور تجمعی موجب افزایش پایبندی و حتی تقاضای مردم برای اقدامات بهداشتی و اجتماعی شده که برای کنترل کووید-19بسیار حیاتی است.

پس از سارس، دولت هنگ کنگ برای آماده سازی و پاسخگویی به شیوع های آینده، ساختار فرماندهی طبقه بندی شده کاملا مشخص را تصویب کرد و کلیه عملکردهای حفاظت از سلامت را تحت یک آژانس متمرکز جدید تلفیق کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه کشورهایی عاری از ویروس کرونا هستند؟

چه کشورهایی عاری از ویروس کرونا هستند؟