مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 03:302021-05-18اقتصادي

رزم حسینی: ریشه گرانی سیمان افزایش نرخ ارز است


ریشه گرانی سیمان نرخ ارز بوده و به ازای هر 10 درصد رشد نرخ نقدینگی پنج درصد نرخ تورم و به ازای هر 10 درصد رشد نرخ ارز 8 درصد قیمت کالاهای وارداتی افزایش می یابد.

- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ریشه گرانی سیمان نرخ ارز بوده و به ازای هر 10 درصد رشد نرخ نقدینگی پنج درصد نرخ تورم و به ازای هر 10 درصد رشد نرخ ارز 8 درصد قیمت کالاهای وارداتی افزایش می یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علیرضا رزم حسینی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال جواد کریمی قدوسی که درباره علت افزایش قیمت سیمان و فولاد پرسید، بیان کرد: در خصوص واردات کالا براساس مصوبه سران قوا در خردادماه سال 1397 واردات 2230 ردیف تعرفه کالا ممنوع شد.

وقتی بنده مسئولیت وزارتخانه را پذیرفتم اعتبار این مصوبه در حال اتمام بود و بنده با اختیارات خودم دستور ادامه این ممنوعیت را دادم و مجددا مجوز شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا را گرفتیم.

با ممنوعیت واردات 2230 کالا 3.

5 میلیارد دلار بومی سازی شد و شاهد ساخت قطعات در بخش های مختلف در داخل بودیم.

حدود پنج میلیارد و 300 میلیون دلار از واردات غیرضروری جلوگیری شد و در پایان سال 1399 واردات ما به 38 میلیارد دلار کاهش یافت که در مقایسه با سال 1396 حدود 16 میلیارد دلار از واردات کالاهای غیرضرور جلوگیری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رزم حسینی: ریشه گرانی سیمان افزایش نرخ ارز است

رزم حسینی: ریشه گرانی سیمان افزایش نرخ ارز است