مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 03:252021-05-18اقتصادي

از کاشت تا برداشت بوته های سرخ بهاری کردستان


کردستان با تولید بیش از 50 هزار تن توت فرنگی در سال یکی از قطب های تولید این میوه خوشمزه در کشور است؛ در میزگرد ایسنا فرصت ها و چالش های تولید توت فرنگی در کردستان با حضور مسئولان جهاد کشاورزی و اساتید دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

- ایسنا/کردستان کردستان با تولید بیش از 50 هزار تن توت فرنگی در سال یکی از قطب های تولید این میوه خوشمزه در کشور است؛ در میزگرد ایسنا فرصت ها و چالش های تولید توت فرنگی در کردستان با حضور مسئولان جهاد کشاورزی و اساتید دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

از سال 1346 که اولین بوته های توت فرنگی توسط خاندان نقشبندی به استان وارد شد کردستان با طعم خاص توت فرنگی در کشور شناخته می شود.

کشت این محصول از سال های دور پله پله رشد داشته و رقم معروف آن با نام کردستان سازگاری خاصی با آب و هوای مناطق کوهپایه ای استان داشته است.

از سال 1380 با ورود ارقام اصلاح شده کاماروسا، سلوی و پاروس به کردستان رقم محلی کمتر مورد استفاده قرار گرفت زیرا رقم های جدید عملکرد بهتر نسبت به واحد سطح و ماندگاری بیشتری را نسبت به رقم کردستان نشان داده است.

توجه به تولید محصولات کشاورزی به عنوان یکی از پتانسیل های استان کردستان می تواند نقش بسزایی در اشتغالزایی و تولید ارزش افزوده داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از کاشت تا برداشت بوته های سرخ بهاری کردستان

از کاشت تا برداشت بوته های سرخ بهاری کردستان