مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 02:552021-05-17پزشكي

زنجبیل و فوائد آن برای سلامتی


یک کارشناس گیاهان دارویی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: زنجبیل یکی از انواع گیاهان دارویی است که دارای خواص و ویژگی هایی برای سلامتی انسان است.

- ایسنا/لرستان یک کارشناس گیاهان دارویی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: زنجبیل یکی از انواع گیاهان دارویی است که دارای خواص و ویژگی هایی برای سلامتی انسان است.

علی سپهوند در گفت وگو با ایسنا در رابطه با زنجبیل و فواید آن، اظهار کرد: این گیاه در حدود 60-50 گونه غده دار معطر دارد که بومی آسیای دور یعنی هندوستان و چین هستند و در ایران گونه بومی آن روییت نشده است.

وی با اشاره به این که زنجبیل گیاهی است علفی چند ساله با ساقه های زیر زمینی ضخیم که دارای خاصیت دارویی است، بیان کرد: این گیاه مصارف غذایی، دارویی و ادویه ای دارد.

سپهوند با اشاره به این که زنجبیل طبیعتی گرم و خشک دارد و ضد بلغم و صفراست، عنوان کرد: این گیاه به صورت پودر، خلال شده و تازه استفاده می شود.

این کارشناس گیاهان دارویی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان در رابطه با خواص و موارد مصرف زنجبیل، گفت: این گیاه به عنوان طعم دهنده غذا و شیرینی استفاده می شود.

وی با اشاره به این که زنجبیل برای کاهش حالت نفخ شکم و التهاب های روده ای مانند کولون با اضافه کردن به چای یا خل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنجبیل و فوائد آن برای سلامتی

زنجبیل و فوائد آن برای سلامتی