مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 اردیبهشت 1400 ساعت 02:152021-05-17اجتماعي

وقوع حریق در منطقه ماله گاله


یک کنشگر اجتماعی و فعال زیست محیطی گفت: از عصر دوشنبه 27 اردیبهشت، محدوده ای از ارتفاعات منطقه ماله گاله در شهرستان شیراز، دچار حریق شده است.

- مهران نامداری به ایسنا گفت: وقوع حریق در محدوده ارتفاعات کوه دلو و منطقه حفاظت شده ماله گاله، ابتدا وسعت اندکی داشت اما رفته رفته گسترش یافت و حوالی ساعت 4 بامداد گسترش بسیار زیادی پیدا کرد.

او با اشاره به اینکه وزش باد به گسترش آتش کمک کرده است، گفت: این حریق در ارتفاعات کوه دلو و حدفاصل سیاخ دارنگون و کوهمره سرخی در نقطه ای صعب العبور و دارای تراکم زیاد اتفاق افتاده است.

نامداری با بیان اینکه عمده کسانیکه در مهار آتش مشارکت داشتند، نیروهای محلی و مردم بودند، لزوم تامین به موقع نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات را عاملی موثر در جلوگیرسریع از گسترش حریق دانست.

این کنشگر اجتماعی گفت: طبیعت بکر و ارتفاعات جنگلی کوه دلو از مناطق مشجر ارزشمند با گونه های متنوع گیاهی و جانوری است که هرساله دچار حریق می شود.

نامداری با یادآوری اینکه بارندگی کم و گرمای زودهنگام، موجب خشک و آماده سوختن شدن علوفه های مرتعی منطقه شده است، گفت: در صورت عمدی بودن حریق، که دور از ذهن نیست، باید راهکاری برای ممانعت از تکرار چنین حوادثی یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقوع حریق در منطقه ماله گاله

وقوع حریق در منطقه ماله گاله