مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 17:452021-05-17سياسي

یک گام دیگر برای تشدید مجازات پدرانی که مرتکب قتل عمد فرزند خود می شوند


تناسب جرم و مجازات و آثاری که به دنبال این اصل در جامعه خواهد داشت، یکی از مقوله هایی است که احساس امنیت و حق بر تامین را در شهروندان ایجاد و سازوکار های فراهم سازی امنیت اجتماعی تضمین می کند.

- تناسب جرم و مجازات و آثاری که به دنبال این اصل در جامعه خواهد داشت، یکی از مقوله هایی است که احساس امنیت و حق بر تامین را در شهروندان ایجاد و سازوکار های فراهم سازی امنیت اجتماعی تضمین می کند.

در صورت خلأ در این زمینه باید چاره ای اندیشید تا ضمن بازگردان آرامش و تامین امنیت شهروندان به جامعه، اسباب بازدارندگی و اثربخش شدن قوانین کیفری را ایجاد کرد.

سیاست گذاران جنایی ایران ضمن بازشناخت این خلأ ها و بررسی عدم تکافوی مجازات با پدیده های موجود به ویژه در قتل های قصاص ناپذیر مانند کشتن فرزند از سوی پدر، می توانند از گذر تعیین مجازات تعزیری مناسب، اساس برقراری امنیت و آرامش و دسترسی به بازدارندگی را بنیان نهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک هیات دولت در جلسه روز یکشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری، با پیشنهاد لایحه اصلاح ماده (612) قانون مجازات اسلامی درخصوص تشدید مجازات مرتکبان قتل عمد که به هر علت قصاص نمی شوند، موافقت کرد.

حبس تعزیری درجه چهار برای جرم قتل عمد بدون شاکی لایحه اصلاح ماده (612) قانون مجازات اسلامی که با هدف حفظ امنیت ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک گام دیگر برای تشدید مجازات پدرانی که مرتکب قتل عمد فرزند خود می شوند

یک گام دیگر برای تشدید مجازات پدرانی که مرتکب قتل عمد فرزند خود می شوند