مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 14:452021-05-17اقتصادي

میزان مصرف آب در آذربایجان شرقی دو برابر میانگین دنیا است


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: میزان مصرف آب در این استان دو برابر میانگین مصرف در دنیا است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: میزان مصرف آب در این استان دو برابر میانگین مصرف در دنیا است.

یوسف غفارزاده امروز دوشنبه(27 اردیبهشت) در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ی نیرو و رسانه (نور) با بیان اینکه صنعت آب وبرق جزو صنایع زیربنایی و مهم استان است، اظهار کرد: رسانه ها در بحث آگاه سازی در تامین و مصرف آب وبرق پایدار نقش اساسی دارند.

وی میانگین مصرف آب در استان را معادل دو برابر میانگین مصرف آب در کل دنیا برشمرد و افزود: وضعیت استان در بحث آب چندان خوب نیست و عواملی مانند کاهش 25 درصدی میزان بارش، کاهش 40 درصدی روان آب رودخانه ها که از باران و برف به وجود می آیند، افزایش 1/1 درصدی گرمای هوا نسبت به سال گذشته و کاهش 15 الی 20 درصدی مخازن سدها مخصوصاً سدهای آب شرب نشان دهنده این است که در سال جاری با تنش آبی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه اصلی ترین موضوع، همراهی و مشارکت مردم است، تاکید کرد: علی رغم این که کارهای فنی و عمرانی زیادی انجام شده است، انتظار ما از مصرف کنندگان (بخش شرب و غیر شرب) خانگی، کشاورزی و صنعتی این است که با استفاده منطقی و عدم هدر دادت آب می توانیم بدون قطعی آبی این پیک آبی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان مصرف آب در آذربایجان شرقی دو برابر میانگین دنیا است

میزان مصرف آب در آذربایجان شرقی دو برابر میانگین دنیا است