مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 13:552021-05-17اجتماعي

مفهوم «چهاردیواری اختیاری» مصداقی در زندگی آپارتمانی ندارد


معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران با تاکید بر لزوم آموزش در راستای ترویج فرهنگ آپارتمان نشینی گفت: مفهوم «چهاردیواری اختیاری» مصداقی در زندگی آپارتمانی ندارد.

- ، عبدالرضا گلپایگانی گفت: معمولاً در نقد فرهنگ شهروندان می گویند ایرانیان فرهنگ آپارتمان نشینی ندارند ؛ مسئله این است که آپارتمان منطبق بر فرهنگ سکونت در ایران نیست.

وی گفت: برای نمونه موضوع چهاردیواری اختیاری یک موضوع کاملاً فرهنگی و درست است، شاید تصور شود تنها در مورد خانه های شخصی شامل حیاط، ایوان، و بنا مصداق دارد و نمی شود در آپارتمان که به یک حیاط و راه پله مشاع تقلیل پیدا می کند، آن را محقق کرد.

گلپایگانی با اشاره به اینکه آپارتمان نشینی مناسب فرهنگ ایرانی نیست، افزود: بعضی از آپارتمان ها طراحی های مناسبی نسبت به فرهنگ ایرانی دارند و در سال های گذشته تلاش شده است که بخشی از معیارهای فرهنگ ایرانی در طراحی آپارتمان ها بازتاب یابد.

معاون شهردار تهران بیان کرد: برای نمونه گروه معماری که نخستین مجموعه آپارتمانی را روبه روی پارک ساعی طراحی کرده اند مدعی هستند که از فرهنگ ایرانی در آپارتمان های خود استفاده کرده اند.

وی اظهارداشت: زندگی آپارتمان نشینی در ایران نه به عنوان یک انتخاب بلکه به عنوان یک الزام و اجبار است و در فرایند شهرنشینی صد سال گذشته تغیی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مفهوم «چهاردیواری اختیاری» مصداقی در زندگی آپارتمانی ندارد

مفهوم «چهاردیواری اختیاری» مصداقی در زندگی آپارتمانی ندارد