مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 13:452021-05-17اقتصادي

خشکسالی تا 50 درصد به کشاورزی لرستان خسارت زد/ بیمه 125 هزار هکتار از مزارع


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: طبق برآوردهای انجام شده، خشکسالی به 40 تا 50 درصد از محصولات کشاورزی استان خسارت وارد کرده است.

- ، اسفندیار حسنی مقدم روز دوشنبه در جلسه بیمه محصولات کشاورزی با اشاره به اینکه یکی از راه های جبران خسارت ناشی از خشکسالی بیمه محصولات کشاورزی است، اظهار داشت: در حال حاضر 32 هزار نفر در بخش زراعی اقدام به بیمه محصولات خود کرده اند و سطح محصولات بیمه شده 125 هزار هکتار است.

وی افزود: با توجه به خشکسالی بی سابقه در استان، ارزیابی خسارت از جنوب استان آغاز و پرداخت غرامت ناشی از خشکسالی در شرف انجام است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: هماهنگی های لازم در صندوق بیمه محصولات کشاورزی و گروه های ارزیاب انجام شده است.

حسنی مقدم با بیان اینکه حدود پنجاه درصد از گندم تولید شده تحت پوشش بیمه قرار دارد، اظهار کرد: امیدواریم در سنوات آینده همه کشاورزان اقدام به بیمه محصولات خود کنند.

وی در خصوص خسارت ناشی از خشکسالی برای محصولاتی که بیمه نیستند، گفت: در حال حاضر برنامه خاصی برای این موضوع نداریم، منتظر تصمیم هیئت دولت در این زمینه هستیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه تاکنون چهار هزار و 400 میلیارد تومان خسارت به زیر بخش های کشاورزی وارد شده است، تصریح کرد: بیشترین خسارت به بخش زراعت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی تا 50 درصد به کشاورزی لرستان خسارت زد/ بیمه 125 هزار هکتار از مزارع

خشکسالی تا 50 درصد به کشاورزی لرستان خسارت زد/ بیمه 125 هزار هکتار از مزارع