مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 11:502021-05-17پزشكي

فشار خون را کنترل نکنید؛ زندگی را باخته اید


بیایید با کنترل فشار خون عمر طولانی تری داشته باشیم چراکه فشار خون قابل کنترل بوده و از طرفی با کنترل آن از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می شود و یا شدت نمی یابد.

- ایسنا/خراسان جنوبی یک متخصص قلب و عروق تأکید کرد: بیایید با کنترل فشار خون عمر طولانی تری داشته باشیم چراکه فشار خون قابل کنترل بوده و از طرفی با کنترل آن از بسیاری از بیماری ها جلوگیری می شود و یا شدت نمی یابد.

دکتر طوبی کاظمی، امروز دوشنبه 27 اردیبهشت به رسانه ها گفت: بیماری های قلبی و عروقی شایع ترین علت مرگ و میر در دنیا محسوب می شوند و از طرفی خوشبختانه بیماری های قلب و عروقی قابل پیشگیری ترین بیماری های مزمن به شمار می روند که اگر مردم به فاکتورهای خطری که بیماری های قلبی را ایجاد می کنند توجه و کنترل کنند، می توانند جلوی این بیماری را بگیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با اشاره به اینکه فاکتورهای خطر بیماری های قلبی به دو گروه قابل کنترل و غیر قابل کنترل تقسیم می شوند گفت: فاکتور غیر قابل کنترل شامل سن است.

زیرا هرچه سن بالاتر می رود، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی بیشتر می شود.

وی گفت: همچنین در آقایان این بیماری ها شایع تر است و در خانم ها از زمان یائسگی (45 تا 55 سال) شیوع بیماری قلبی بیشتر می شود به طوری که در حدود سن 60 سالگی مشابه آقایان می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشار خون را کنترل نکنید؛ زندگی را باخته اید

فشار خون را کنترل نکنید؛ زندگی را باخته اید