مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 08:252021-05-17پزشكي

همدان 150 هزار بیمار مبتلا به فشارخون بالا دارد


مدیر گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی همدان از پیش بینی وجود 150 هزار بیمار مبتلا به فشارخون بالا در جمعیت بزرگسال بالای 30 سال در استان خبر داد و گفت: - راضیه السادات میرمعینی در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به روز جهانی فشار خون اظهار کرد: این روز  توسط اتحادیه جهانی فشار خون بالا (World Hypertension League(WHL))، یک سازمان بهداشتی که تقریبا با 100 انجمن و جامعه مرتبط با فشارخون در سراسر دنیا همکاری داشته مطرح شده است.

وی بیان کرد: روز جهانی فشار خون ابتدا در 14 ماه می سال 2005 میلادی برای گسترش آگاهی در خصوص بیماری فشارخون بالا، راه های پیشگیری از آن، شناسایی و کنترل این بیماری پایه گذاری شد اما از سال 2006 میلادی در روز 17 ماه می برگزار شده است.

مدیر گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی همدان با اشاره به اینکه این روز فرصتی برای تاکید بر ارتقاء و بهبود پیشگیری و کنترل فشارخون بالا فراهم می کند عنوان کرد: البته هر سال موضوع متفاوت بوده و تاکید بر یک مسئله خاص است.

وی با بیان اینکه هدف از طرح این موضوعات بهداشتی نه تنها افزایش آگاهی از فشارخون بالا بلکه سایر عوامل مرتبط در بروز فشارخون بالا و راه های پیشگیری از آن است گفت: از آنجا که بیماران مبتلا به فشارخون بالا در معرض خطر بیشتری به علت پاندمی بیماری کووید 19 هستند، بای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همدان 150 هزار بیمار مبتلا به فشارخون بالا دارد

همدان 150 هزار بیمار مبتلا به فشارخون بالا دارد