مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 07:502021-05-17دانش

لزوم راه اندازی مراکز علمی کاربردی در جنوب خوزستان


رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با اشاره به توزیع نامناسب مراکز علمی کاربردی در استان، گفت: در جنوب استان یعنی در شهرستان های آبادان، - ایسنا/خوزستان رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خوزستان با اشاره به توزیع نامناسب مراکز علمی کاربردی در استان، گفت: در جنوب استان یعنی در شهرستان های آبادان، ماهشهر، خرمشهر و هندیجان هیچ مرکز فعال علمی کاربردی وجود ندارد، درحالی که ماهشهر قطب صنعت پتروشیمی استان است و وجود یک مرکز علمی کاربردی نیاز است.

دکتر رحیم قاسمیه، امروز (27 اردیبهشت) در مراسم تقدیر از مدرسان برتر دانشگاه علمی کاربردی در سطح ملی و استانی که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: استان خوزستان از نظر جمعیت با 4 میلیون و 700 هزار نفر، پنجمین استان پرجمعیت کشور است.

در زمینه اقتصادی نیز 14 درصد اقتصاد کشور در خوزستان متمرکز شده و به تنهایی 20 درصد از محصولات کشاورزی کشور در استان تولید می شود.

همچنین 67 درصد از نفت موجود در کشور از منابع نفتی استان و در خصوص تاب آوری اقتصادی یا همان اقتصاد مقاومتی رتبه دوم را دارا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: وجود منابع عظیم گاز و نفت، تاسیسات فولاد، پتروشیمی، کشت و صنعت های مختلف، رودخانه های پرآب، دسترسی به آب های آزاد بین المللی، امکانات زیربنایی، همجواری استان با کشورهای حاشیه خلیج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم راه اندازی مراکز علمی کاربردی در جنوب خوزستان

لزوم راه اندازی مراکز علمی کاربردی در جنوب خوزستان