مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 03:002021-05-16سياسي

نگاهی به ابهامات و پیشینه تقنینی استعفای داوطلبان ریاست جمهوری


روز به روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 1400 نزدیکتر می شویم و با طی شدن هر مرحله با رقابت های داغ و جنجنالی مواجه می شویم.

بعد از لشگرکشی که برای ثبت نام از سوی چهره های شاخص سیاسی انجام شد و تعداد زیادی از این افراد در روز آخر برای ثبت نام به وزارت کشور .

- همچنین برابر نتایج رأی گیری، اعضای علی البدل به ترتیب بالاترین رأی به این شرح تعیین شدند:یحیی آل اسحاقحسین طاهریعلیرضا رشیدیاناصغر افتخاریمطابق قانون انتخابات ریاست جمهوری، وزیر کشور رییس هیأت اجرایی مرکزی این انتخابات است.

ماده 31 قانون انتخابات ریاست جمهوری تصریح می کند: وزارت کشور مجری برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است و زیر نظر هیأت اجرایی مرکزی انتخابات با ترکیب اعضای ذیل اقدام می نماید:1ـ وزیر کشور (به عنوان رییس هیأت)2ـ یکی از اعضای هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با انتخاب مجلس (بدون حق رأی)3ـ دادستان کل کشور4ـ وزیر اطلاعات5 ـ تعداد هفت نفر از شخصیت های دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان معتمدان مردمی به ترتیب مقرر در تبصره های (1) و (2) این مادههمچنین تبصره 1 این ماده مقرر می دارد: وزیر کشور حداقل پنج ماه قبل از پایان دوره چهار ساله ریاست جمهوری، 30 نفر از شخصیت های مذهبی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور را که دارای صلاحیت های مندرج در تبصره (3) ماده (39) این قانون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به ابهامات و پیشینه تقنینی استعفای داوطلبان ریاست جمهوری

نگاهی به ابهامات و پیشینه تقنینی استعفای داوطلبان ریاست جمهوری