مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 02:502021-05-16اقتصادي

نیروی کار متخصص موجب رشد اقتصادی می شود


آموزش کیفیت نیروی انسانی را افزایش می دهد و این امر خود منجر به افزایش بهره وری و ارتقای رشد اقتصادی می شود.

- ایسنا/اردبیل یک کارشناس بازار کار گفت: آموزش کیفیت نیروی انسانی را افزایش می دهد و این امر خود منجر به افزایش بهره وری و ارتقای رشد اقتصادی می شود.

اصغر مناف زاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: اگر رشد اقتصادی معلول افزایش تولید کالا و خدمات مختلف در اقتصاد است، نیروی انسانی متخصص و ماهر علت اصلی در به وجود آمدن کالاها و خدمات جدی در اقتصاد است و این حقیقتی بسیار مهمی است که کشورهای متخصص پیشرفته به خوبی به اهمیت آن پی برده اند.

وی با بیان اینکه در فقدان نیروی کار ماهر، فعالیت ها با بهره وری پایین انجام شده، کیفیت کالاها پایین بوده و قیمت آنها قابل رقابت با رقبای خارجی و داخلی را نیز ندارد، تصریح کرد: توجه به نیروی انسانی و تبدیل آن به توانایی رقابت سرمایه انسانی یکی از عوامل مهم بهبود رشد اقتصادی است و این همان عاملی است که موجب می شود جوامع پیشرفته توجه ویژه ای به آموزش داشته باشند و سرمایه گذاری وسیعی در سیستم آموزشی خود انجام دهند.

مناف زاده ادامه داد: حضور یک سیستم آموزشی قدرتمند در اقتصاد کشورها، در حقیقت مکانیزمی برای تربیت نیروی انسانی مورد نیاز خود در آینده و افزایش پتانسیل رشد اقتصادی را فراهم می آورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروی کار متخصص موجب رشد اقتصادی می شود

نیروی کار متخصص موجب رشد اقتصادی می شود