مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 اردیبهشت 1400 ساعت 02:452021-05-16اقتصادي

تشخیص 5 دقیقه ای مواد مخدر در پایانه های مرزی با نانو سنسورها


تشخیص 5 دقیقه ای مواد مخدر در پایانه های داخل شهری و مرزی و گیت های هواپیمایی از دستاوردهای دانش بنیان یکی از شرکت ها است که با استفاده از نانو ذرات طلا سنسورهایی برای این منظور تولید کرده است.

- تشخیص 5 دقیقه ای مواد مخدر در پایانه های داخل شهری و مرزی و گیت های هواپیمایی از دستاوردهای دانش بنیان یکی از شرکت ها است که با استفاده از نانو ذرات طلا سنسورهایی برای این منظور تولید کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حال حاضر روش های متنوعی برای تشخیص مواد مختلف وجود دارد که از جمله آن می توان به روش های کروماتوگرافی مایع با عملکرد بالا، کروماتوگرافی گازی، طیف سنجی جرمی و کاپیلاری الکتروفورز اشاره کرد.

این روش های تحلیلی معمولا پرهزینه و زمان بر بوده و برخی از این روش ها نیازمند وجود اپراتورهای متخصص است.

برای حل این مشکل، یکی از شرکت های فناور حسگرهای نانویی موسوم به آپتاسنسور را تولید کرده است و استفاده از این حسگرهای آپتامری از جمله روش های نوین تشخیصی هستند که در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته اند؛ چرا که آپتاسنسورها به دلیل مزایایی چون حساسیت بالا، سهولت تولید و عامل دار کردن، فقدان سمیت و تحریک سیستم ایمنی بدن، قیمت ارزان و اندازه کوچک به طور گسترده ای در روش های تشخیصی مورد استفاده قرار گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص 5 دقیقه ای مواد مخدر در پایانه های مرزی با نانو سنسورها

تشخیص 5 دقیقه ای مواد مخدر در پایانه های مرزی با نانو سنسورها