مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 12:052021-05-16اقتصادي

انتقاد از اعطای امتیاز به برخی واردکننده های خاص!


در پی طرح موضوع اتمام لاستیک های با ارز دولتی و به تبع آن افزایش قیمت این کالا، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر ضمن اشاره به اینکه از اوایل سال گذشته اختصاص ارز دولتی به صنعت تایر قطع شد، - در پی طرح موضوع اتمام لاستیک های با ارز دولتی و به تبع آن افزایش قیمت این کالا، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر ضمن اشاره به اینکه از اوایل سال گذشته اختصاص ارز دولتی به صنعت تایر قطع شد، اعطای فرصت به برخی واردکنندگان را علاوه بر بی تاثیری در قیمت های بازار، به وضوح توزیع رانت دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از خرداد سال گذشته ، لاستیک سنگین از زمره کالاهای اساسی خارج و ارز تخصیصی برای واردات آن از ارز 4200 تومانی به ارز نیمایی تبدیل شد.

در عین حال مقرر شد آن دسته از واردکنندگانی که برای واردات لاستیک سنگین تا تاریخ مصوبه مذکور (تغییر نرخ ارز تخصیصی) ثبت سفارش کنند، همچنان با ارز 4200 تومانی لاستیک وارد کنند.

اخیرا خبری مبنی بر اتمام لاستیک های سنگین وارداتی با ارز 4200 تومانی و لغو صدور حواله خرید لاستیک از سوی سازمان راهداری منتشر شده و بر این اساس صحبت از افزایش قیمت این کالای استراتژیک در صنعت حمل ونقل مطرح شده است.

در این زمینه مصطفی تنها، سخنگوی انجمن تولیدکنندگان تایر در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه از آغاز سال 1399 تخصیص ارز 4200 تومانی به صن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از اعطای امتیاز به برخی واردکننده های خاص!

انتقاد از اعطای امتیاز به برخی واردکننده های خاص!