مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 11:152021-05-16اقتصادي

مبارزه با ملخ های مراکشی در یک هزار و 300 هکتار از اراضی استان تهران


معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تاکنون بالغ بر 15 هزار هکتار از اراضی استان تهران دیده بانی و یک هزار و 300 هکتار مبارزه انجام شده است و همچنان ادامه دارد.

- عباسعلی عامری معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: ملخ های استان تهران جزو ملخ های بومی هستند و انواع گوناگون با نام های مختلف دارند که از جمله آنها ملخ مراکشی و ایتالیایی می باشد که بومی بوده و ملخ مهاجر نیستند.

  وی گفت: همه ساله شاهد ظهور این ملخ در مراتع می باشیم که با تدابیر و برنامه ریزی قبلی و مبارزه به موقع با این آفت از حرکت آن به سمت مزارع، باغات، فضای سبز و مناطق مسکونی جلوگیری می کنیم.

معاون جهاد کشاورزی استان تهران در ادامه افزود: امسال هم با پیش بینی های به موقع این آفت دیده بانی شده و مبارزه با آن انجام گرفته و تاکنون بالغ بر 15 هزار هکتار دیده بانی و یک هزار و 300 هکتار مبارزه انجام شده و همچنان ادامه دارد.

عامری در پایان به کشاورزان اطمینان داد و خاطرنشان کرد: کشاورزان، باغداران و شهروندان محترم نگران هجوم ملخ نباشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس؛معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور پیشتر در خصوص حمله ملخ های مراکشی به استان تهران به خصوص شهرهایی مانند رباط کریم هشدار داده و گفته بود: در است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با ملخ های مراکشی در یک هزار و 300 هکتار از اراضی استان تهران

مبارزه با ملخ های مراکشی در یک هزار و 300 هکتار از اراضی استان تهران