مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 10:252021-05-16اقتصادي

چرا دلار 20 هزار تومانی مشتری ندارد؟


با وجود آنکه صادرکنندگان ارز خود را در سامانه نیما پایین تر از قیمت بازار آزاد عرضه می کنند اما به نظر می رسد تقاضایی برای آن وجود ندارد.

- با وجود آنکه صادرکنندگان ارز خود را در سامانه نیما پایین تر از قیمت بازار آزاد عرضه می کنند اما به نظر می رسد تقاضایی برای آن وجود ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس گزارشی که بانک مرکزی از عملکرد سامانه نیما در 25 اردیبهشت منتشر کرده، صادرکنندگان 322 میلیون دلار ارز خود را در این سامانه حواله کرده اند اما تنها 103 میلیون دلار یعنی یک سوم از این ارز از سوی واردکنندگان خریداری شده و برای مابقی مشتری وجود نداشته است.

این در حالی است که قیمت دلار در بازار آزاد از مرز 22 هزار تومان گذاشته اما نرخ ارز در سامانه نیما کمتر از 20 هزار و 500 تومان اعلام شده است.

به این ترتیب واردکنندگان حتی نسبت به خرید ارز با قیمتی پایین تر از نرخ بازار آزاد نیز رغبت چندانی نشان نمی دهند.

مهدی علیپور – فعال اقتصادی و عضو سابق اتاق بازرگانی ایران – در گفت و گو با ایسنا، سه موضوع را عامل اصلی نبود خریدار برای ارزهای سامانه نیما دانست و گفت: موضوع نخست به منطق اقتصادی بازمی گردد.

وقتی احتمال یک تحول در فضای اقتصادی کشور وجود داشته باشد، صادرکنندگان ترجیح می دهند که ارز خود را با بالاترین قیمت بفروشند و از سوی دیگر واردکنندگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا دلار 20 هزار تومانی مشتری ندارد؟

چرا دلار 20 هزار تومانی مشتری ندارد؟