مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 10:252021-05-16اقتصادي

تلف شدن 80 درصد آب بارش ها در ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمید سینی ساز، کارشناس حوزه آب درباره اینکه چه راهکار های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای مدیریت چالش آب وجود دارد، - یک کارشناس آب گفت: حدود 80 درصد از بارندگی های کشور تلف می شود که این رقم شامل تلفات تبخیر و سیلاب مدیریت نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمید سینی ساز، کارشناس حوزه آب درباره اینکه چه راهکار های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای مدیریت چالش آب وجود دارد، گفت: در خصوص این راهکار ها با توجه به شرایط خشکسالی و حتی ترسالی و خسارت سیل باید به سمت کاهش هم زمان تلفات بالای تبخیر و تلفات حاصل از سیلاب ها در کشور برویم؛ این اقدام با نفوذ دادن هر چه سریع تر و بیشتر باران و منابع حاصل از بارندگی به سفره های آب زیرزمینی امکان پذیر است.

وقتی چنین روندی انجام نشود، در وهله نخست موجب تبخیر در برابر آفتاب یا وزش باد شده یا جاری می شود که در شیب زمین، قدرت تخریبی یافته و موجب ایجاد خسارت می شود، به ویژه اگر بارش ها موسمی و شدید باشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد آب بارندگی در کشور ما تلف می شود، ادامه داد: اگر در مبادی بارش ها میزان و سرعت نفوذ پذیری آب به سفره های آب زیرزمینی را افزایش دهیم بی شک علاوه بر استفاده حداکثری از بارندگی ها، شاهد ایجاد سیلاب و خسارت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلف شدن 80 درصد آب بارش ها در ایران

تلف شدن 80 درصد آب بارش ها در ایران