مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 07:402021-05-16اقتصادي

ذخیره سازی 15 میلیون پست لارو در مراکز پرورش میگو آبادان


مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به ذخیره سازی 13 میلیون پست لارو در مرکز مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان، گفت: در هفته جاری دو میلیون پست لارو دیگر اضافه خواهد شد.

- ، فتح الله ابوعلی ظهر امروز یکشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع پرورش میگو چوئبده آبادان، بیان کرد: بیماری لکه سفید تا مرز تعطیلی این مجموعه پیش رفته اما با کمک کارشناسان داخلی و استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و همچنین با کمک و مساعدت بهره برداران، برای برون رفت از این مشکل و مدیریت بیماری، راهکارهایی در این زمینه عملیاتی شدند.

بنا به گفته مدیرکل شیلات خوزستان، این بیماری در سراسر دنیا وجود دارد و ریشه کن نمی شود.

وی افزود: در این راستا باید مدیریت در مزارع دو چندان شود و تولید نیز با علم و آگاهی به اینکه این بیماری وجود دارد، ادامه یابد.

ابوعلی، استفاده از طرح نرسری را یکی از راهکارهای برون رفت از این مشکل بیان کرد و گفت: در سال گذشته برای اولین بار دو میلیون و 300 هزار قطعه پست لارو نرسری برای ادامه پرورش به مزارع داده و نتایج ارزشمندی حاصل شد، به عبارتی در این مزارع هیچ گونه بیماری مشاهده نشد و میانگین تولید نیز افزایش یافت.

وی افزود: بحث استفاده از طرح نرسری به گونه ای است که پست لاروها را در یک محیط محدود و گلخانه ای و خارج از فصل پرورش به وزن بالای یک گرم برسند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سازی 15 میلیون پست لارو در مراکز پرورش میگو آبادان

ذخیره سازی 15 میلیون پست لارو در مراکز پرورش میگو آبادان