مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 07:302021-05-16فناوري

حد بحرانی برای پردازش کلان داده ها در کشور


رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده نیاز به پردازش کلان داده ها به حد بحرانی رسیده است و امیدواریم راه اندازی سیمرغ نقطه آِغاز توسعه ابر رایانه ها در کشور باشد.

- رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس مذاکرات انجام شده نیاز به پردازش کلان داده ها به حد بحرانی رسیده است و امیدواریم راه اندازی "سیمرغ" نقطه آِغاز توسعه ابر رایانه ها در کشور باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وحید یزدانیان در مراسم افتتاحیه ابر رایانه سیمرغ ورود وزارت ارتباطات در این پروژه را بر اساس تاکیدات وزیر ارتباطات دانست و افزود: بر این اساس ما قبل از شیوع کرونا جلساتی با محققان حوزه برق و کامپیوتر داشتیم و مهمترین دغدغه و مطالبه آنها فراهم کردن ابزارهای پردازشی بود.

یزدانیان یادآور شد: بعضا محققان برای پردازش داده های خود به خارج از کشور مراجعه می کردند که این امر موجب شده بود که آنها در صف انتظار 6 ماه بمانند.

وی با اشاره به چالش محققان برای پردازش کلان داده ها گفت: نیاز در این زمینه به حد بحران رسیده است، از این رو در زمینه توسعه ابر رایانه ها اقدام شد و در این مسیر شرکت ارتباطات زیر ساخت در زمینه تامین بخشی از سخت افزارها حمایت های خوبی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حد بحرانی برای پردازش کلان داده ها در کشور

حد بحرانی برای پردازش کلان داده ها در کشور