مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 07:152021-05-16سياسي

آغاز کوچ بهاره عشایر استان اردبیل


مدیرکل امور عشایری استان اردبیل از آغاز کوچ بهاره زودهنگام عشایر استان اردبیل به ییلاقات به دلیل وضعیت خشکسالی مناطق قشلاقی خبر داد.

- ایسنا/اردبیل مدیرکل امور عشایری استان اردبیل از آغاز کوچ بهاره زودهنگام عشایر استان اردبیل به ییلاقات به دلیل وضعیت خشکسالی مناطق قشلاقی خبر داد.

معرف آذری در آیین آغاز حرکت جامعه عشایری به ییلاقات اظهار کرد: یکی از بزرگترین اتفاقات سالانه در حوزه عشایر، انجام کوچ بهاره عشایر به سمت ییلاقات است که به صورت سنتی و با همراهی نهادها و دستگاه های خدمات رسان انجام می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش بارندگی ها در قشلاقات و نبود علوفه، با پیشنهاد جمعیت عشایری استان و تصویب ستاد ساماندهی عشایر قرار شد از 25 اردیبهشت تا پنجم خرداد کوچ بهاره عشایر انجام شود.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: براساس آیین نامه ساماندهی عشایر در ایام کوچ، دستگاه های خدمات رسان از جهاد کشاورزی گرفته تا نیروی انتظامی، علوم پزشکی، آب و فاضلاب و آموزش و پرورش باید خدماتی را به جمعیت عشایری ارائه کنند که انتظار می رود این خدمات از کیفیت و مطلوبیت خاص برخوردار باشد.

آذری افزود: آموزش و پرورش قرار شده نسبت به برگزاری امتحانات دانش آموزان جامعه عشایری بعد از پایان کوچ در مناطق ییلاقی اقدامات لازم را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کوچ بهاره عشایر استان اردبیل

آغاز کوچ بهاره عشایر استان اردبیل