مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 04:452021-05-16پزشكي

اجرای طرح کوچ تحولی برای سلامت دانش آموزان در یزد


معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش یزد با بیان این که بیش از 35 درصد از دانش آموزان یزدی اضافه وزن دارند، گفت: طرح کوچ به عنوان یک طرح تحولی در سلامت دانش آموزان و با رویکرد پیشگیری از سونامی چاقی بین دانش آموزان استان یزد اجرا می شود.

- مصطفی خلیلی در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، با ابراز نگرانی از  شاخص های سلامت بین دانش آموزان دارالعباده، اظهار کرد: استان یزد در بحث بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، اضافه وزن و چاقی دارای رتبه برتر کشوری است و این عامل ناشی از مصرف زیاد غذاهای فست فودی است.

وی با بیان این که ویروس کرونا تمام معادلات آموزش و پرورش به ویژه درس تربیت بدنی را با چالش های جدی مواجه کرده است، افزود: ساماندهی این چالش ها که در راستای تربیت زیستی و بدنی برنامه ریزی شده، به عزم ملی، اتحاد و همدلی بین شرکاء سند تحول بنیادین نیاز دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش  یزد گفت: بر اساس آخرین آمار تا بهمن 98، حدود 35 درصد از دانش آموزان یزدی دارای اضافه وزن هستند و این موضوع تا قبل شرایط کرونا نگران کننده بوده و با توجه به شرایط کرونا نگران کننده تر نیز شده است.

خلیلی در خصوص حفظ سلامت دانش آموزان با اشاره به اجرای طرح ملی و تحولی کنترل وزن و چاقی با عنوان کوچ تصریح کرد: این طرح ملی در مرداد 9


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح کوچ تحولی برای سلامت دانش آموزان در یزد

اجرای طرح کوچ تحولی برای سلامت دانش آموزان در یزد