مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 04:302021-05-16اقتصادي

اجرای فاز اول واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان راز و جرگلان


رییس شبکه دامپزشکی شهرستان راز و جرگلان گفت: مرحله نخست واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان راز و جرگلان اجرا شد.

- ایسنا/خراسان شمالی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان راز و جرگلان گفت: مرحله نخست واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان راز و جرگلان اجرا شد.

دکتر شاهین قهرمانی افزود: فاز اول واکسیناسیون طیور بومی با واکسینه شدن 19231 قطعه پرنده علیه بیماری نیوکاسل در این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در دو ماهه ابتدایی سال 1400 فاز اول واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل پرندگان به اتمام رسید؛ در این طرح که در 9 واحد روستایی به اجرا رسید، 15126 قطعه مرغ و خروس، 2171 قطعه بوقلمون، 94 قطعه اردک و 1840 قطعه کبوتر علیه بیماری نیوکاسل واکسینه شدند.

دکتر قهرمانی افزود: بیماری نیوکاسل بیماری ویروسی فوق حاد پرندگان است که عامل آن از طریق تنفسی و خوراکی از پرنده بیمار به پرنده سالم منتقل و باعث ایجاد تلفات بالا، علائم تنفسی و گوارشی و بد شکلی تخم مرغ های تولیدی خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی، وی ادامه داد: ایمنی ایجاد شده توسط این واکسن حداکثر شش ماه است و از همشهریان خواست به منظور پیشگیری از تلفات احتمالی، از خرید پرنده توسط دستفروشان و انتقال پرنده های مشکوک ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای فاز اول واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان راز و جرگلان

اجرای فاز اول واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل در شهرستان راز و جرگلان