مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 03:402021-05-16پزشكي

خطرات افزایش فشار خون بالای کنترل نشده


رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در هنگام غذا خوردن از نمکدان استفاده نکنید و  برچسب های تغذیه­ ای را مطالعه کرده و غذاهایی را انتخاب کنید که مقدار سدیم کمتری دارند.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در هنگام غذا خوردن از نمکدان استفاده نکنید و  برچسب های تغذیه­ ای را مطالعه کرده و غذاهایی را انتخاب کنید که مقدار سدیم کمتری دارند.

رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در هنگام غذا خوردن از نمکدان استفاده نکنید و برچسب های تغذیه­ ای را مطالعه کرده و غذاهایی را انتخاب کنید که مقدار سدیم کمتری دارند.

سیده سمیه اصغری در گفت وگو با ایسنا در مورد هرآنچه که باید از بیماری پرفشاری خون بدانید، اظهار کرد: فشار خون در واقع همان نیروی خون است که بر رگ­ها وارد می­ شود.

وی با بیان اینکه قلب خون را به درون رگ­ها پمپ می­کند و به این ترتیب خون در تمام بدن حمل می­ شود، افزود: امروزه فشار خون بالا یکی از مشکلات بهداشتی در جهان محسوب می شود.

این کارشناس تغذیه بیان کرد: پرفشاری خون سبب افزایش خطر حملات قلبی، سکته و نارسایی کلیه می شود؛ فشار خون بالای کنترل نشده می تواند منجر به نابینایی، نامنظمی ضربان قلب و نارسایی قلبی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرات افزایش فشار خون بالای کنترل نشده

خطرات افزایش فشار خون بالای کنترل نشده