مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 03:402021-05-16سياسي

همه پژوهشگاههای کشور در سال جاری صاحب طرح کلان ملی می شوند


معاون پژوهش وزیر علوم با اشاره به اینکه در سال 1400 تلاش می شود برای همه پژوهشگاه های کشور طرح های کلان ملی تعریف شود، گفت:طرحها پس از تایید در شورای عتف توسط رییس جمهور ابلاغ می شود.

- از تعریف طرح های کلان ملی برای پژوهشگاه ها در سال 1400 خبر داد و گفت: همه پژوهشگاه ها باید یک ماموریت محوری داشته باشند؛ ماموریتی که وضعیت حال و آینده و نیز فعالیت های علمی، پژوهشی و توسعه فناوری شان حول آن انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پژوهشگاه های ما چنین ماموریتهایی دارند، افزود: درست است که همین حالا هم ماموریت های کلان و آرمان گرایانه در اساسنامه پژوهشگاه ها وجود دارد، اما اکنون ضروری است که این ماموریتها شفاف تر، مشخص تر و عملیاتی تر تعریف شوند.

رحیمی ادامه داد: بطور نمونه ما برای پژوهشگاه هوا فضا ماموریتی را مشخص و رسما منعکس کرده ایم که اساس و محور آن تلاش و مشارکت برای قرار دادن موجود زنده در مدارات است؛ ماموریتی که هم دراز مدت است و هم چشم اندازی کاملا عملیاتی برایش ترسیم شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه پژوهشگاه های ما باید از چنین ماموریت هایی برخوردار باشند، گفت: چنین طرح های کلانی لزوما نباید 10 ساله، 20 یا 50 ساله باشند، بلکه ممکن است در طول 3-4 سال هم انجام شود و سپس طرح کلان دیگری در چارچوب آن ماموریت کانونی و محوری پژوهش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه پژوهشگاههای کشور در سال جاری صاحب طرح کلان ملی می شوند

همه پژوهشگاههای کشور در سال جاری صاحب طرح کلان ملی می شوند