مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 اردیبهشت 1400 ساعت 03:252021-05-16سياسي

مطالبه؛ حق مردم و جنبش های دانشجویی/ با اعضای غیرمسؤول برخورد می کنیم


نائب دبیر هسته تخصصی عدالت شهری بسیج دانشجویی فارس گفت: مطالبه حق مردم و جنبش های دانشجویی است و مسئولین موظف اند پاسخگو باشند پس انتظار می رود اعضای شورای شهر با ما همکاری داشته باشند در غیر این صورت جریان دانشجویی از کنار این مسائل راحت نمی گذرد و با .

- محمد نامجو در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که خاستگاهی مردمی دارد، حق حاکمیت مردم به رسمیت شناخته شده و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به این مسئله تأکید و تصریح شده است.

وی ادامه داد: در مقدمه قانون اساسی بر لزوم فراهم کردن زمینه مشارکت فعال همه افراد اجتماع در تمام تصمیم گیری های سیاسی تأکید شده است که در بخشی از آن آمده است امت مسلمان با مسؤولان کاردان و مؤمن و نظارت مستمر بر کار آنان، به طور فعالانه در ساختن جامعه اسلامی مشارکت جویند.

نامجو گفت: در اصل ششم قانون اساسی نیز تصریح شده است که در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید با اتکا به آرای عمومی اداره شود، از راه انتخابات؛ انتخاب رییس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراها و نظایر آنها یا از راه همه پرسی در مواردی که در اصول دیگر این قانون معین می گردد.

این اصل نیز حق پاسخ خواهی مردم را از منتخبان خود به رسمیت می شناسد چرا که اگر انتخاب رؤسا و مدیران جامعه از س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مطالبه؛ حق مردم و جنبش های دانشجویی/ با اعضای غیرمسؤول برخورد می کنیم

مطالبه؛ حق مردم و جنبش های دانشجویی/ با اعضای غیرمسؤول برخورد می کنیم