مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 22:202021-05-15بين الملل

«بایدن» و «محمود عباس» پیرامون درگیریها در غزه گفتگو کردند


رییس جمهور ایالات متحده در نخستین گفتگوی تلفنی خود با رییس تشکیلات خودگردان فلسطین با چشم پوشی آشکار از جنایات رژیم صهیونیستی «بر لزوم توقف حملات راکتی حماس علیه اسراییل» تأکید کرد! - به نقل از رویترز، در میانه درگیریهای سنگین میان نظامیان صهیونیست و گروه های مقاومت فلسطینی در نوار غزه، جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده برای نخستین بار با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفتگو کرد.

در این گفتگوی تلفنی، بایدن با چشم پوشی کامل از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین بر لزوم توقف حملات راکتی حماس علیه اسراییل تأکید کرد.

در این گفتگو، دو طرف تنها به ابراز نگرانی نسبت به کشتار شهروندان بی گناه از جمله کودکان در این درگیریهای خونین اکتفا کردند.

بایدن همچنین مدعی پایبندی ایالات متحده به تقویت همکاری و شراکت با فلسطین شد و به تصمیم اخیر دولت خود برای احیای کمک ها به کرانه باختری اشغالی و نوار غزه- که در دوره ریاست جمهوری ترامپ قطع شده بود- اشاره کرد.

بنا بر متن خلاصه شده این تماس که از سوی خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) منتشر شد، بایدن در این گفتگوی تلفنی با اخراج فلسطینیان از محله شیخ جراح در قدس اشغالی مخالفت کرده است؛ هرچند که در گزارش کاخ سفید از این گفتگو به این مورد اشاره ای نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«بایدن» و «محمود عباس» پیرامون درگیریها در غزه گفتگو کردند

«بایدن» و «محمود عباس» پیرامون درگیریها در غزه گفتگو کردند