مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 17:452021-05-15اقتصادي

سامانه های خورشیدی استاندارد در دسترس عشایر کوچنده قوچان قرار گرفت


مجری طرح های عمرانی و برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: هم زمان با ششمین هفته از پروژه های الف_ب_ ایران ، سامانه های خورشیدی استاندارد و قابل حمل در اختیار خانوارهای دو طایفه از عشایر کوچ رو مستقر در ارتفاعات شهرستان قوچان برای دسترسی به برق قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، هادی مهدیزاده افزود: طرح برق رسانی به عشایر کشور در راستای اجرای مصوبه هیأت وزیران مبنی بر اینکه هر دستگاه اجرایی باید بخشی از منابع مالی خود را به خدمت رسانی به عشایر اختصاص دهد، اجراشده است.

مجری طرح های عمرانی و برق روستایی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی یادآور شد: طراحی سامانه خورشیدی قابل حمل ویژه عشایر از دو سال قبل آغاز و استانداردهای کیفی آن از پژوهشگاه نیرو در وزارت نیرو اخذ شد و درنهایت مشخصات فنی این دستگاه به ثبت رسید که کار خرید منطقه ای این سامانه های خورشیدی برای چند استان از سوی توانیر به شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی واگذار و معین 11 استان دیگر شد.

وی ادامه داد: طی چندین نشست جزییات ساخت سامانه های خورشیدی متناسب با سبک زندگی عشایری و چگونگی استفاده از این سامانه ها بررسی شد که درنهایت این سامانه ها آماده توزیع در بین عشایر گردید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه های خورشیدی استاندارد در دسترس عشایر کوچنده قوچان قرار گرفت

سامانه های خورشیدی استاندارد در دسترس عشایر کوچنده قوچان قرار گرفت