مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 13:252021-05-15پزشكي

تاکنون 1000 نفر یزدی با واکسن کرونا انستیتو پاستور واکسینه شدند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: با آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایران و کوبا، دوز اول واکسن تاکنون به بیش از یکهزار نفر یزدی تزریق شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، دکتر دهقانی پیش امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که تاکنون  چهار هزار و 901 نفر از ساکنان شهر یزد در کارآزمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران ثبت نام  کردند، اظهار کرد: با آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی در شهر یزد، تاکنون یکهزار و 81 یزدی دوز اول واکسن را دریافت کردند.

  وی با بیان این که این واکسن دو مرحله آزمایش بالینی را به خوبی پشت سر گذاشته است، افزود: در مرحله اول این کارآزمایی میزان اثرگذاری آن 80 درصد و در مرحله دوم 90 درصد گزارش شده است.

  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با اشاره به این که  یزد جزء هشت شهر کشور است که مرحله سوم کارآزمایی بالینی در آن اجرا می شود گفت: این واکسن به داوطلبان یزدی و زنجانی طی سه مرحله تزریق می شود و هدف از دوز سوم ارتقای سطح ایمنی به بیش از 97 درصد است.

دکتر دهقانی بابیان این که زمان و مکان تزریق واکسن از طریق پیامک به داوطلبان  اطلاع رسانی می شود خاطر نشان کرد: افراد 18 تا 80 سال، دارای سلامت عمومی یا بیماری زمینه ای کنترل شده و ساکن شهر یزد می توانند جهت ثبت نام به سایت   www.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکنون 1000 نفر یزدی با واکسن کرونا انستیتو پاستور واکسینه شدند

تاکنون 1000 نفر یزدی با واکسن کرونا انستیتو پاستور واکسینه شدند