مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 13:152021-05-15اقتصادي

معرفی 50 رقم بذر جدید گیاهان زراعی و باغی در کشور


معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور گفت: طبق پیش بینی ها بیش از 50 رقم بذر جدید گیاهان مختلف اعم از زراعی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، کامبیز بازرگان، معاون وزیر کشاورزی، عصر شنبه در حاشیه بازدید از مزرعه تحقیقاتی موسسه تحقیقات، اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور واقع در کرج ،گفت: در سال گذشته 46 رقم بذور جدید محصولات مختلف معرفی شد که 18 رقم آن توسط موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر معرفی شده است.

وی اظهار کرد: استان البرز قطب پژوهش های کشاورزی کشور است به طوریکه با توجه به قدمت و سابقه بالای این استان در حوزه زراعت و باغبانی بیشتر موسسات تحقیقاتی که در بخش کشاورزی فعالیت دارند در استان البرز استقرار دارند.

بازرگان ادامه داد: موسسه تحقیقات اصلاح  و تهیه نهال و بذر مستقر در کرج  قدمتی بیش از 90 سال دارد و طبیعی است که سطح وسیعی از اراضی زراعی و کشاورزی استان البرز را برای فعالیت های اصلاح و تهیه بذر مورد نیاز کشاورزان به خود اختصاص دهد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیون تن بذر انواع غلات برای کشت در کشور مصرف می شود، افزود: در حوزه محصولات مهمی همچون گندم و جو 100 درصد خودکفا هستیم و از بذرهای تولیدی کشور مصرف می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی 50 رقم بذر جدید گیاهان زراعی و باغی در کشور

معرفی 50 رقم بذر جدید گیاهان زراعی و باغی در کشور