مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 12:152021-05-15سياسي

نقش و کارکرد خبر خوب در تغییر سبک زندگی


با توجه به وقوع حوادث طبیعی حزن انگیز مثل سیل و زلزله و شیوع گسترده بیماری کرونا در جامعه امروز، مثبت گرایی و امیدبخشی مهمترین کارکرد انتشار خبر خوب در سطح جامعه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، خبرهای خوب همان خبرهای امیدبخش، پیش برنده و احیاگراست که نقش به سزایی در تقویت روحیه فردی و اجتماعی و تمایل فرد و جامعه به زندگی نشاط انگیز دارد.

 بی تردید خبرهای خوب، انگیزه جامعه را برای ساختن آینده، ترمیم زخم ها و گره گشایی از مشکلات، ارتقا می دهد و رفع موانع را تسهیل و تسریع می کند.

چگونگی پرداخت اخبار و اولویت بندی اخبار خوب و بد، منجر به سوگیری های رفتاری افراد و نهایتاً منفی گرایی یا مثبت اندیشی، امید به زندگی یا سرخوردگی می شود و در این میان، فعالیت های دشمن برای سیاه نمایی وضعیت موجود، نظام ساختاری رسانه ها و عدم تدوین نظام رسانه ای مناسب و پدیده شهروند رسانه و افسارگسیختگی و سوء مدیریت فضای مجازی، مهمترین دلایل اولویت دادن به اخبار بد و گرایش بیشتر افراد به این اخبار در سطح جامعه است.

اما نکته مهم و حائز اهمیت، لزوم پرداختن به اخبار خوب و تقویت نگاه و تغییر ذائقه و زاویه دید افراد و ترسیم آینده ای امیدبخش و تشدید روحیه کار و تلاش و سازندگی در سطح جامعه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش و کارکرد خبر خوب در تغییر سبک زندگی

نقش و کارکرد خبر خوب در تغییر سبک زندگی