مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 10:352021-05-15اقتصادي

سایپای نوین باید به سمت تولید و صادرات حرکت کند


دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس با حمایت از اتخاذ سیاست سایپای نوین و حرکت به سمت تولید خودروهای باکیفیت گفت: سایپای نوین باید به سمت تولید و صادرات حرکت کند.

- به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، انور حبیب زاده نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت صنعت خودروی کشور اظهار داشت: خودرو یکی از نیازهای خانواده ها است و متأسفانه به دلیل سیاست های غلط در گذشته این صنعت با مشکلاتی روبه رو بود.

وی با بیان اینکه کشور ایران با کشور کره همزمان ساخت خودرو را آغاز کردند، افزود: خودروهای ایرانی در همان سطح تولید و مدل باقی ماند اما کره با توجه به شرایط ویژه و خاص توانست خودروی خود را برابر استاندارد جهانی معرفی و بازار خوبی برای خود رقم بزند.

دبیر اول کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: با توجه به ظرفیت و امکانات موجود کشور توانایی ساخت و طراحی خودروهای باکیفیت در داخل وجود دارد و اقدامات مسئولین در برخی از زمینه ها نشان داد که توانایی این کار را داریم.

اما متأسفانه در گذشته به دلیل عدم مدیریت درست و برنامه ریزی نادرست نتوانستیم در صنعت خودرو خوب حرکت کنیم.

حبیب زاده خاطرنشان کرد: به دلیل عدم نظارت بر کیفیت و عدم نظارت بر نحوه تولید قطعات، امروز مشکلاتی در کشور ایجاد شده و جایگاه خودروسازان در کشور ارتقا نیافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایپای نوین باید به سمت تولید و صادرات حرکت کند

سایپای نوین باید به سمت تولید و صادرات حرکت کند