مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 07:552021-05-15پزشكي

کدام گروه سنی در پاندمی کرونا خودمراقبتی بیشتری داشتند؟


نتایج یک پژوهش در ایران نشان می دهد که برخی گروه ها ازجمله زنان میان سال، به خود مراقبتی در مواجهـه با بیماری کووید 19 اهمیت خیلی بیشتری داده اند و این اهمیت برای مـردان جـوان کمتـر بـوده اسـت.

- ایسنا/اصفهان نتایج یک پژوهش در ایران نشان می دهد که برخی گروه ها ازجمله زنان میان سال، به خود مراقبتی در مواجهـه با بیماری کووید 19 اهمیت خیلی بیشتری داده اند و این اهمیت برای مـردان جـوان کمتـر بـوده اسـت.

باوجود پیشرفت های قابـل توجهی کـه تـاکنون در زمینـه مقابلـه بـا بیماری ها به دست آمده است، بیماری هـای واگیـر همچنـان از اهمیـت ویژه ای در اپیدمیولوژی و سلامت جامعه برخوردار هستند.

در این زمینه ویژگی های روانی اجتماعی، نقش بسیار مهمی در بهره مندی از اقدامات پیشگیرانه و خودمراقبتی در برابر بیماری های واگیر ایفا می کنند و در سطوح فردی، اجتماعی و بین المللی طیف گستردگی را شامل می شوند.

با توجه به گستردگی آثار زیانبار بیماری و دامنه وسیع درگیر شدن افراد در سطوح مختلف و در شرایط اضطرار، همکاری تک تک افراد جامعه در خودمراقبتی و مسئولیت پذیری در قبال سلامتی خود و دیگران، از ملزومات موفقیت در اجرای برنامه ها است.

در پژوهشی که توسط محمود کیوان آرا، محمد ستاری، مجید جنگی، نسرین شعربافچی زاده و راحله سموعی از مرکز تحقیقات عوامل اجتم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام گروه سنی در پاندمی کرونا خودمراقبتی بیشتری داشتند؟

کدام گروه سنی در پاندمی کرونا خودمراقبتی بیشتری داشتند؟