مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 07:202021-05-15اقتصادي

سالی حساس برای مبارزه با سن گندم در مزارع ارومیه


مدیر جهاد کشاورزی ارومیه از مبارزه شیمیایی علیه بیماری سن گندم در نزدیک به 1000 هکتار از مزارع غلات شهرستان خبرداد.

- محمود سپهرفر در گفت و گو با ایسنا افزود: نزدیک به 1000 هکتار از مزارع غلات ارومیه علیه سن گندم مبارزه شیمیایی صورت گرفته که 932 هکتار آن مربوط به مرحله مادری و 50 هکتار در مرحله پوره سن بوده است.

وی اظهار کرد: آفت سن غلات یکی از مهمترین آفات کشاورزی است که همه ساله به هزاران تن محصول گندم در کشور خسارت وارد می کند و از لحاظ کمی باعث کاهش تولید و از لحاظ کیفی باعث چروکیدگی و از بین رفتن خاصیت نانوایی گندم می شود.

سپهرفر، سال جاری را به دلیل خشکسالی و خشکی مراتع از سالهای حساس مبارزه با سن گندم دانست و گفت: مهار نشدن آفت سن غلات علاوه بر این که می تواند محصول کشاورزان را از بین ببرد، موجب تشدید این آفت در سال آینده خواهد شد و در صورتی که مبارزه اصولی و به موقع با این آفت صورت نگیرد، خسارت جبران ناپذیری به تولید گندم شهرستان وارد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه با اشاره به اهمیت و استراتژیک بودن محصول گندم و لزوم ﻣﺒﺎرزه ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ در ﻣﺰارع آﻟﻮده ﺑﻪ ﺳﻦ ﻏﻼت تصریح کرد: مبارزه شیمیایی باید با نظارت کارشناسان و در زمان مناسب انجام گیرد تا علاوه بر کارایی و اثربخشی موثر، میزان استفاده از سموم شیمیایی کاهش و از خسار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالی حساس برای مبارزه با سن گندم در مزارع ارومیه

سالی حساس برای مبارزه با سن گندم در مزارع ارومیه