مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 06:152021-05-15اقتصادي

نقدینگی های جدید در راه بازار سرمایه است


عضو هیئت مدیره سازمان بورس اعلام کرد: با توجه به شرایط بازار سرمایه، سازمان بورس و اوراق بهادار و وزارت اقتصاد بسته حمایتی تحت عنوان 3+7 تهیه کردند که مورد تصویب سران شورا هم قرار گرفت و اکنون در انتظار تایید نهایی آن هستیم.

- ، محمد حسن ابراهیمی سروعلیا، به بسته حمایتی 3+7 اشاره کرد و گفت: از 10 مورد این بسته، اجرای سه مورد آن روز گذشته یعنی 20 اردیبهشت 1400 ابلاغ شد.

تمامی این موارد در راستای حمایت و بازگشت رونق بازار سرمایه است، این موارد که توسط دولت ابلاغ شده نیازی به قانون گذاری از سوی مجلس شورای اسلامی و تصویب سران شورایعالی هماهنگی اقتصاد نداشت.

وی به تشریح این 3 مورد پرداخت و گفت: نخستین بند اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه است، مطابق با قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقا نظام مالی یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی می تواند به صندوق تثبیت بازار سرمایه اختصاص یابد که متاسفانه از سال 94 تا کنون لازم الاجرا بوده اما محقق نشده است.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: تاکنون تنها مبلغ 1000 میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه اختصاص یافت و اخیرا طبق مصوبه ای که هیات دولت اعلام کرد امکان واریز 200 میلیون دلار به صندوق تثبیت وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقدینگی های جدید در راه بازار سرمایه است

نقدینگی های جدید در راه بازار سرمایه است