مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 05:252021-05-15پزشكي

«واکسن» مهمترین مداخله برای کنترل کرونا و برگشت به زندگی عادی


رییس مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی موثر بر سلامت کردستان گفت: اگر چه ریسک ابتلا به بیماری کرونا بعد از تزریق واکسن به صفر نمی رسد، و ممکن است فرد واکسینه شده بعد از تزریق واکسن دچار بیماری خفیف و به ندرت شدید شود یا ناقل بیماری باشد اما در حال حاضر واکسیناسیون .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، در حال حاضر بیماری کرونا و تامین و توزیع سریع واکسن کرونا با توجه به تاثیرات زیاد آن در مقابل سخت ترین پاندمی 100 ساله اخیر،  مهمترین موضوع روز است.

کرونا نشان داد که توجه به عوامل بیولوژیک و بیماری های عفونی تنها یک مقوله سلامت نیست، بلکه فراتر از آن است و سرمایه گذاری روی آمادگی در مقابله با بیماری های عفونی، و فراهم کردن زیرساخت هایی مانتد تهیه سریع واکسن در آینده یک موضوع فرا سلامت خواهد بود.

  با عنایت به اینکه برای کنترل همه گیری و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-19 واکسیناسیون گسترده در جمعیت مهمترین مداخله برای کنترل همه گیری این بیماری است لذا  افزایش افراد ایمن در مقابل بیماری با واکسن باعث قطع  زنجیره انتقال ویروس خواهد شد  از این رو واکسیناسیون سریعتر مردم در حفظ سلامتی همه  افراد جامعه بسیار کمک کننده است.

بر اساس قواعد اپیدمیولوژیک، افرادی که تاکنون مبتلا نشده و یا واکسن دریافت نکرده اند و مصونیت طبیعی یا اکتساب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«واکسن» مهمترین مداخله برای کنترل کرونا و برگشت به زندگی عادی

«واکسن» مهمترین مداخله برای کنترل کرونا و برگشت به زندگی عادی