مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 03:452021-05-15پزشكي

اشتغال و دارو مهمترین دغدغه بیماران خاص در استان قزوین است


مدیر انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان قزوین با بیان اینکه متأسفانه داروهای با کیفیت تحت پوشش بیمه نیست گفت: طبق قوانین کشور بیماران خاص نمی توانند از یک شغل دولتی بهرمند شوند.

- ضمن اشاره به بیماری تالاسمی اظهار کرد: بیماری تالاسمی یک بیماری ژنتیکی خونی است که بیمار تالاسمی از بدر تولد درگیر این بیماری بوده و باید به صورت مستمر در مدت زمان 14 تا 20 روز و یا به صورت ماهانه خون دریافت کند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران تالاسمی استان قزوین اذعان کرد: بیماری تالاسمی به دو دسته ماژور و تالاسمی مینور تقسیم می شود نوع بیمار تالاسمی مینور قالبا در افراد به صورت فقر آهن ظاهر می شود اما بیماری تالاسمی ماژور فرم کلی تر و حاد تر تالاسمی است که بیمار در این نوع بیماری باید علاوه بر دریافت خون از داروهای آهن زدا نیز استفاده کند کند چراکه تزریق خون سبب انباشته شدن آهن در خون و با مرور زمان و تزریقات مکرر سبب رسوب آهن در بدن شده و در نهایت بیمار با مشکلاتی نظیر اختلال در رشد، مشکلات کلیوی و کبد مواجه می شود.

وی افزود: داروهای آهن زدا به دو دسته داخلی و خارجی تقسیم می شوند که متأسفانه داروهای خارجی تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند و بیمار مجبور به پرداخت هزینه مازاد دارو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال و دارو مهمترین دغدغه بیماران خاص در استان قزوین است

اشتغال و دارو مهمترین دغدغه بیماران خاص در استان قزوین است