مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 03:252021-05-15بين الملل

ماجرای امیدهایی که برای بازگشت دوباره فلامینگوها به بختگان زنده شد


ناامنی دریاچه بختگان به جهت کم آبی برای زادآوری فلامینگوهای مهاجر مدتی است بر سر زبان ها افتاده است، ماجرایی که حالا امید آن می رود با راه حل های اندیشیده شده، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، دریاچه بختگان، از دریاچه های ایران در شهرستان بختگان استان فارس که متاسفانه این سال ها به سمت خشکی رفته است، دریاچه ای که زیستگاه زمستانه پرندگانی است که از روسیه و دشت های سیبری به ایران مهاجرت می کنند.

دریاچه ای که سالانه محل زندگی و زادولود هزاران فلامینگوی روسی است.

طی سال های گذشته ساختن سد درودزن سبب کاهش ورودی آب رودخانه کُر به دریاچه بختگان شد و در نتیجه، ورودی آب به این دریاچه به سیلاب های منطقه (آباده طشک، خیر، نیریز، خرامه و ارسنجان) محدود شده بود.

سپس با احداث سد سیوند بر روی رود سیوند در تنگه بلاغی، سیلاب های رودخانه سیوند هم به رود کُر نرسید و در نتیجه به این دریاچه نیز آبی وارد نشد.

به نظر کارشناسان، وجود سه سد درودزن، سیوند و ملاصدرا در بالادست تالاب بختگان بر روی رودخانه های کُر و سیوند که منبع اصلی تأمین آب این دریاچه است، موجب خشک شدن این حوضه آبی شده است.

فلامینگو، پرنده ای با پاهای دراز و منقار منحنی شکل و گردنی بلند که به آرامی راه می رود و به صورت دسته های چندهزارتایی زندگی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای امیدهایی که برای بازگشت دوباره فلامینگوها به بختگان زنده شد

ماجرای امیدهایی که برای بازگشت دوباره فلامینگوها به بختگان زنده شد