مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 اردیبهشت 1400 ساعت 03:002021-05-14اجتماعي

کاهش قدرت تخریب های سیلابی با احداث سازه های آبخیزداری در جنوب کرمان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان گفت:950 سازه آبخیزداری در جنوب کرمان به طور چشمگیری قدرت تخریب سیلاب را طی بارش های اخیر در این منطقه کاهش داده است.

- ایسنا/کرمان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان گفت:950 سازه آبخیزداری در جنوب کرمان به طور چشمگیری قدرت تخریب سیلاب را طی بارش های اخیر در این منطقه کاهش داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بارش های بهاری روزهای اخیر، نقش موثر طرح های آبخیزداری و آبخوان داری را در کنترل سیلاب ها بر همگان آشکار کرد و مشاهده کردیم که این طرح ها چگونه طغیان رودخانه های فصلی جنوب کرمان را مهار و این منطقه را از یک بحران جدی نجات دادند.

لذا امروزه اهمیت و نقش ویژه پروژه های آبخیزداری بر کسی پوشیده نیست.

دکتر حمزه احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نقش سازه های آبخیزداری در مهار سیلاب های اخیر در منطقه گفت: تعداد 950 پروژه مکانیکی آبخیزداری و آبخوان داری در هفت شهرستان جنوب کرمان وجود دارد و با توجه به بررسی های انجام شده در بارندگی های اخیر حدود 35 درصد این آنها آبگیری شده اند .

وی با بیان این مطلب که طی بارندگی اخیر 350 هزار مترمکعب رسوب کنترل و 1000 تن کنترل فرسایش انجام شده، اظهار کرد: طرح های آبخیزداری و آبخوان داری نقش مهمی در کنترل سی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش قدرت تخریب های سیلابی با احداث سازه های آبخیزداری در جنوب کرمان

کاهش قدرت تخریب های سیلابی با احداث سازه های آبخیزداری در جنوب کرمان