مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 07:152021-05-14سياسي

پیام سفیر ایران در تاجیکستان به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی


سفیر کشورمان در دوشنبه در پیامی به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برای دو ملت شریف ایران و تاجیکستان سربلندی، آرامش، پیشرفت و نیکو احوالی آرزو کرد.

- سفیر کشورمان در دوشنبه در پیامی به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برای دو ملت شریف ایران و تاجیکستان سربلندی، آرامش، پیشرفت و نیکو احوالی آرزو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، متن پیام محمد تقی صابری، سفیر فوق العاده و نماینده تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان بدین شرح است: به نام خداوند جان و خرد کزین برتر اندیشه بر نگذرد روز بیست و پنج اردیبهشت ماه (برابر با 15 ماه می) در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، نام گذاری شده است.

حکیم فرزانه توس و اثر گرانمایه اش شاهنامه برای مردم ایران همانند هم زبانان تاجیکشان اثری ماندگار، گرامی و سزاوار احترام ابدی است.

شاهنامه، سند هویت ایران کهن از دیرپاترین تمدن های شناخته شده جهان است و شعر فاخر فردوسی پاسدار زبان پارسی و گنجینه ای ماندگار از آموزه های توحیدی و اخلاقی است که با نام خدا شروع می شود و سرشار از مفاهیمی همانند دانش اندوزی، عدالت، دادگری، نیکوکاری و خردورزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام سفیر ایران در تاجیکستان به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی

پیام سفیر ایران در تاجیکستان به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی