مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 اردیبهشت 1400 ساعت 05:402021-05-14سياسي

احیاء قنات کلاتکان قلعه گنج بعد از 22 سال با حمایت بنیاد علوی


به همت مردم و مشارکت بنیاد علوی قنات کلاتکان در شهرستان قلعه گنج بعد از 22 سال احیاء شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قلعه گنج، این روزها بنیاد علوی و نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان قلعه گنج بدون شعار و با عمل، خدمت رسانی به مردم روستای کلاتکان شهرستان قلعه گنج را در دستور کار قرار داده اند به گونه ای که امید و نشاط را  به زندگی مردم روستایی برگردانده است.

 مردم این روستا به علت تخریب و خشک شدن قنوات مجبور به مهاجرت به استان های همجوار بودند که با ورود بنیاد علوی و ایجاد کانون آبادانی و پیشرفت روستا، نیازسنجی و اولویت بندی انجام شد و خشک شدن قنا روستا  مهم ترین نیاز روستا تعین شد.

پس از بررسی های مردمی و کارشناسان این حوزه و استفاده از ظرفیت های مردمی، تصمیم کانون پیشرفت این شد  که تهیه نای و لایروبی بر عهده مردم روستا باشد و بنیاد علوی نسبت به اجاره بیل مکانیکی جهت خاک برداری قنات اقدام کند و با همت و تلاش بی وقفه مردم تلاش ها به ثمر نشست تا جوشش آب از دل قنات صدایی باشد برای برگشت اهالی به منطقه.

این موضوع علاوه بر رفع مشکل مردم روستای کلاتکان به آنها آموخت که هیچ کاری بدون همکاری و مشارکت خودشان به نتیجه نمی رسد و با همکاری امین روستا و اعضای  کانون آبادانی و پیشرفت روستا  می توانند برای شناسایی و رفع بقیه نیازهای روستا اق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیاء قنات کلاتکان قلعه گنج بعد از 22 سال با حمایت بنیاد علوی

احیاء قنات کلاتکان قلعه گنج بعد از 22 سال با حمایت بنیاد علوی